Tuesday 16 July 2013

Sedia untuk berdakwah !

   Alhamdulillah, siap juga blog yang saya created ni. Sebenarnya, sebelum ni saya dah ada blog. Tapi saya delete bab isi kandungannya, semuanya cam mengarut.
   
   Kawan2, kita sebagai umat Islam harus saling ingat mengingati, am I right ? Tujuan blog yang saya created ni pun supaya saya dapat muhasabah diri saya ni. Tapi saya tak nak lah ilmu yang saya ada ni disimpan dan tak dikongsikan bersama. 
   
   Saya tahu ilmu yang saya punya ni tak setanding ilmu yang you all ada. Cuma sedikit sebanyak yang saya tahu cuba saya kongsikan bersama antum antunna semua. Biiznillah, Insya-Allah...

   
   Haaaa, nampak tak gambar bergerak kat atas ni ? Hehe, nampak kan... Eh, janganlah marah2, saya saja ja tanya. Nak tengok apa yang antum antunna semua faham.
   
   Actually, gambar tak berapa penting pun. Apa yang penting sekarang ni, tulisan kat bawah kartun tu. "Change is good", "Yeah, but it's not easy." Kawan2 nampak kan ? Wah, hebatnya BI kawan2 ! Bagus2... Betul, berubah itu tidaklah semudah yang disangka. 

   Tapi kan kawan2, jalan menuju ke syurga, mudah ke ? Nak masuk syurga, tak ada pantang larang ke ? Hemmm, kawan2 pun tahu jawapannya kan. Jalan menuju ke syurga itu penuh dengan duri. Ia tidaklah semudah yang kita sangka. 


   Saya nak masuk syurga. Dan saya tahu, kawan2 juga mempunyai impian & cita2 yang sama seperti saya. Jom kawan2, kita perbaiki diri. Kita semua sama saja dihadapan-Nya. Cuma hamba-Nya yang kerdil lagi hina. Kawan2, saya juga perlukan bimbingan dari kawan2 untuk melalui jalan yang penuh duri itu. Saya akan cuba berubah sedikit demi sedikit. 

   Berubah dari baca novel, kepada buku2 islamik. Dari tinggalkan sunat rawatib, kepada tunaikan sunat rawatib. Dari tak amalkan ma'thurat, kepada seseorang yang istiqamah membacanya. Dari pakai baju ketat, kepada baju kurung. Dari tak bertudung, kepada bertudung. Dari tudung pendek, kepada tudung labuh. Simple, dari yang kurang baik berubah kepada yang lebih baik supaya kita sama2 dapat mencari redha Ilahi

   Jom kawan2, kita cuba lawan nafsu kita yang sentiasa ke arah keburukan & kejahatan ! Jangan takut kawan2, Allah sentiasa ada bersama kita semua !

No comments:

Post a Comment